Friday 16 September 2011

Episod baru...

Alhamdulillah, baru saja melangkah ke tahun kedua pengajian. Alhamdulillah, masih dikurniakan nikmat yang tak terhingga.

Impresi pertama untuk minggu pertama-= menakutkan. Semangat yang berkobar-kobar kecut, hilang entah ke mana. Takut sungguh dengan subjek-subjek teras yang ditawarkan. Kepala dah mula membayangkan macam-macam benda tak elok. Nauzubillah. Jauhkan.

Perkongsian daripada kak Uswah, kita kena set target untuk mudahkan kita memantau diri sendiri. Betul, bila ada target, bila ada matlamat kita akan tahu mana hala tuju kita. Kita akan mula merangka strategi untuk membolehkan matlamat kita tercapai.  Supaya kita tahu kekurangan dan apa yang perlu kita kekalkan.

Semuanya milik Allah, kita merancang Dia juga merancang dan sudah tentu perancanganNya adalah yang terbaik. Tapi bukan bermakna kita hanya perlu duduk tanpa perlu melakukan apa-apa.

Perkongsian daripada kelas Dr Joharry. Segalanya memang ada pautan dengan Allah. Dia mengetahui segalanya dan mengetahui segala apa yang terbaik untuk kita. Ingat padaNya dalam suka atau duka. Kita adalah unik. Kita tak sama dengan yang lain dan kita punya keistimewaan masing-masing. Allah tetapkan kita berada di sesuatu tempat atau keadaan tu sebab Dia tahu kita mampu mengharunginya.

Minggu pertama sudah selesai. Minggu kedua sudah mengintai-intai. Masa tidak akan menunggu kita. Tugasan juga sudah sedia menunggu untuk disiapkan. Kumpulkan kekuatan, kentalkan semangat kami Ya Allah. Bak kata Tehah "kalau kita boleh lepas algebra, yang ni pun tak mustahil kan?".mindset!Semoga kami berhasil untuk mengharungi sesi ini dan seterusnya. Amin.

2 comments:

  1. salam wrt zaharah :)
    inshaAllah.. mogo dipermudahkan urusan oleh Nya.

    Dia pasti menolong hambanya yang menolong di jalan Allah

    teruskan berdoa~

    Fatimah Othman

    ReplyDelete
  2. salam akak :)

    amin3, insyaAllah..syukran :D

    ReplyDelete